Shop Floor Talk  

Go Back   Shop Floor Talk > Welding and Metalworking Forums > Fabrication

SFT Search:   
Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #11  
Old 05-28-2019, 05:51 AM
digger doug's Avatar
digger doug digger doug is offline
Not to be used as a Flotation Device
 
Join Date: Jan 2008
Location: NW Pa
Posts: 11,804
Default

Quote:
Originally Posted by plott hound View Post
yupper,that would be the cats butt.damn things run about 1400 bux to rent for a weekend.

this sucker looks kinda cool https://www.farmshow.com/a_article.php?aid=15877

this sucker looks time consuming http://www.theperfecttreesaw.com/

and this one looks really dangerous https://www.youtube.com/watch?v=oqASfcTVVtU
So start building...what's the problem-o ?
Reply With Quote
  #12  
Old 05-28-2019, 06:44 AM
Wolfram's Avatar
Wolfram Wolfram is offline
Senior Member
 
Join Date: Sep 2010
Location: Virginia, USA
Posts: 553
Default

Quote:
Originally Posted by SmokinDodge View Post
Buy a $500 pre 2000 Ford Explorer and disconnect the airbags. Have a few spares on hand and have at it. They will take out up to an 8” hickory.
"Gonna need a bigger cupholder!"
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	whiskey.jpg
Views:	162
Size:	11.2 KB
ID:	150937  
Reply With Quote
  #13  
Old 05-28-2019, 09:25 AM
bunkclimber bunkclimber is offline
Senior Member
 
Join Date: Jul 2006
Location: maryland,USA
Posts: 337
Default

'from sapling size to 5-6inches in diameter"--thats gonna require horsepower and machine weight no matter how you power it or move it once cut..best approach if you have the money is to use a Fecon mulcher attachment to cut and mulch it in one pass..yeah,its gonna cost $$$$ money..I tried to do it on the cheap too but soon realized it a compromise could be made..If you do want to economize on the job then get a tracked skid steer(compact trackloader) with a top-clamp grapple rake and go at it..dig out,lift and stacks everything..culls out larger rocks and stumps too. We used a Cat 277 and got great results with it.
__________________
Miller CP252TS MIG with S21E Feeder, Syncrowave 250 w/Weldcraft torches
Lincoln TIG200 w/Weldcraft torches, LTEC 84i Plasma Cutter
Gallemeyer Hydraulic Surface Grinder, Pratt Whitney 12x48 Engine Lathe
Strands Gear Drive Drill Press, RongFu 3hp Gear Drive Drill
Tannewitz 36" Contour Saw, 16" 5hp Chop Saw
Rockwell 6x48 belt grinder,Grizzly 6x48 belt sander
48" Chicago Box Pan Brake, Hydraulic compact Press Brake
3 forklifts,4 generators,2 IR Air compressors
Not Enough Room
Reply With Quote
  #14  
Old 05-28-2019, 09:37 AM
digger doug's Avatar
digger doug digger doug is offline
Not to be used as a Flotation Device
 
Join Date: Jan 2008
Location: NW Pa
Posts: 11,804
Default

Quote:
Originally Posted by bunkclimber View Post
'from sapling size to 5-6inches in diameter"--thats gonna require horsepower and machine weight no matter how you power it or move it once cut..best approach if you have the money is to use a Fecon mulcher attachment to cut and mulch it in one pass..yeah,its gonna cost $$$$ money..I tried to do it on the cheap too but soon realized it a compromise could be made..If you do want to economize on the job then get a tracked skid steer(compact trackloader) with a top-clamp grapple rake and go at it..dig out,lift and stacks everything..culls out larger rocks and stumps too. We used a Cat 277 and got great results with it.
Yup...what he said.

You don't want to spend the rent money ?

Recall you'll only doo it once, and then every year, use a simple tow behind
brush mower to keep it in check.

FWIW ask over at HeavyEquipmentForums.com the drum style seems to be taken over
by the disc style.
At least that's what's being said by the user over there, that use them all day.
https://www.youtube.com/watch?v=HrXzrcNQJcc

Last edited by digger doug; 05-28-2019 at 09:49 AM.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-28-2019, 09:41 AM
digger doug's Avatar
digger doug digger doug is offline
Not to be used as a Flotation Device
 
Join Date: Jan 2008
Location: NW Pa
Posts: 11,804
Default

Quote:
Originally Posted by plott hound View Post
yupper,that would be the cats butt.damn things run about 1400 bux to rent for a weekend.

this sucker looks kinda cool https://www.farmshow.com/a_article.php?aid=15877

this sucker looks time consuming http://www.theperfecttreesaw.com/

and this one looks really dangerous https://www.youtube.com/watch?v=oqASfcTVVtU
From the farmshow link: "The one-of-a-kind rig consists of a 14-in. dia., carbide-tipped circular blade that's belt-driven by an 8 hp Briggs & Stratton gas engine"

1. engine way too small
2. carbide tipped blades don't like to play in the dirt
3. belt drive will slip when wet (no, we wouldn't get the belt wet now would we ?)
4. Pinching a 7" tree will bend the blade, and ruin the contraption.
Reply With Quote
  #16  
Old 05-29-2019, 09:39 AM
NOBLNG NOBLNG is offline
Member
 
Join Date: Mar 2009
Location: Wpg,Mb,Canada
Posts: 222
Default

I saw this last year in the local P/A store with a "make an offer" sign on it. My first thought was WTF???
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4869.jpg
Views:	173
Size:	208.1 KB
ID:	150957  
Reply With Quote
  #17  
Old 05-29-2019, 10:05 AM
digger doug's Avatar
digger doug digger doug is offline
Not to be used as a Flotation Device
 
Join Date: Jan 2008
Location: NW Pa
Posts: 11,804
Default

Quote:
Originally Posted by NOBLNG View Post
I saw this last year in the local P/A store with a "make an offer" sign on it. My first thought was WTF???
That whole front end is gonna be toast shortly....
Reply With Quote
  #18  
Old 05-29-2019, 02:20 PM
Vernon's Avatar
Vernon Vernon is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: Florida
Posts: 525
Default I saw this machine years ago wow what a machine.

http://www.edinburgauction.com/lot/3...-brush-cutter/


Maybe copy some of the idea in a scaled down version.
__________________
Due to the lack of effort today Tomorrow has been canceled...................
Reply With Quote
  #19  
Old 05-29-2019, 02:27 PM
digger doug's Avatar
digger doug digger doug is offline
Not to be used as a Flotation Device
 
Join Date: Jan 2008
Location: NW Pa
Posts: 11,804
Default

Quote:
Originally Posted by Vernon View Post
http://www.edinburgauction.com/lot/3...-brush-cutter/


Maybe copy some of the idea in a scaled down version.
Which would be as several of us have already suggested...and attachment for a skid loader (one with hi-flow)

BTW I got a good look at one of those one day, do you know what the hourly rate
is for those ?

and what do you think the greenies would do, if you hauled one in ?
Reply With Quote
  #20  
Old 05-29-2019, 02:35 PM
Vernon's Avatar
Vernon Vernon is offline
Senior Member
 
Join Date: Dec 2009
Location: Florida
Posts: 525
Default

Quote:
Originally Posted by digger doug View Post
Which would be as several of us have already suggested...and attachment for a skid loader (one with hi-flow)

BTW I got a good look at one of those one day, do you know what the hourly rate
is for those ?

and what do you think the greenies would do, if you hauled one in ?
I guy running one of these machine said he chewed up a 350 engine block didn't know it was in the weeds/brush. I was just putting out a idea like everyone else maybe use one or a little of all of them.
__________________
Due to the lack of effort today Tomorrow has been canceled...................
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Web Search:

All times are GMT -5. The time now is 11:07 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions Inc.